mandag 18. januar 2021

Bryllupskake kort!

Bryllupskake kort! 

Dette er et kort jeg syntes var så gøy å lage, og som jeg er stolt av. Bryllupskake kort er et kort som kanskje man ikke finner så mange like av, og det tar seg flott ut på gavebordet!

Et godt vennepar av meg og samboeren giftet seg høsten 2020. Mer nøyaktig, min samboer hadde den store ære av å være brudgommens forlover. 

Hovedgaven til brudeparet fra oss var penger, da dette var det de ønsket seg. Jeg hadde også i tillegg en "egen" gave. Nemlig en koffert med navn Førstehjelp for ekteskapet. Denne kommer i eget innlegg senere. Men, en av tingene i kofferten var "krisekassa", for trange tider. Krisekassa var da vår hovedgave til dem. Men, jeg måtte jo gjøre litt mer ut av det enn å ha pengene i et kjøpt kort og konvolutt må du da tro 😇 

Så da ble det plutselig to scrapping prosjekt til ett bryllup!😍

Get ready for bilde ras!


Jeg visste fort jeg egentligville lage dette som en bryllups kake av bokser. For inspirasjon brukte jeg Google og brukte vel ordene bryllup, scrapping, kake. 


Boksene er kjøpt på lokal hobby butikk, og selges i sett med fire bokser. I den nederste boksen hadde jeg to små kort med personlig hilsen.


I bunnen av hver eske teipet jeg fast hvitt tyll stoff. Dette var med å å gjøre eskene mer bryllups aktige og ga en fin romantisk effekt. 


I boks nr.2 fylte jeg opp med masse rosa hjertesjokolader. Forøvrig kjøpt på Nille.


Eskene ble limt sammen slik att de til slutt sitter sammen som en kake,  men att du fremdeles kan åpne hver eske/hvert lag i kaka. Festes da enten med en god to sidig teip, eller borrelås; mellom lokk og bunnen av esken over. 


I øverste esken var krisekassa, pengene, vår hovedgave. Pengene rullet jeg sammen og festet med blomster i stil med resten av pynten på kaka. 


All kartong og mønster ark er kjøpt på lokal hobby butikk. Brukt distress ink i kanter for å sverte kantene. Tips når man skal feste kartong og mønsterark på runde bokser. Bruk en to sidig teip som er ekstra sterk, evnt ørlitt lynlim i skjøtene. Vanlig to sidig teip vil fort løsne og da står fort kartongen rett ut der skjøten er. 


Pyntet kaka etter inspirasjon fra ordentlige kaker og andre scrapping kaker. Altså marsipan roser blir bare byttet ut med papir roser, og noen mindre blomster i rødt og hvitt. Hvite perler rundt på hvert lokk.


Festet blomstene slik att de gikk i mønster nedover kaka. 


Pyntet også med røde filt hjerter for hvert lag. 


På midten av hver boks pyntet med hvit blondekant. 


Så enkelt, men nydelig!


For hvert lag pyntet jeg med tags med stemplene, "Dere to for alltid", "Nygift", "Tro, håp og kjærlighet". 


Øverst på kaka "Til brudeparet". ❤

Så slik kan man også lage et kort til bryllup! 

MEN;

Boksene kom jo i 4 pk. Hvor er den siste?

Joda, den ble også brukt. Nemlig som en liten gave til bruden i utdrikningslaget.  Og selvfølgelig ble den laget for å matche kaka de fikk i bryllupet som underste lag i kaka. 

I utdrikningslaget til bruden skulle hver og en ha med en gave til bruden. Gaven skulle egentlig beskrive forholdet mellom deg og bruden, eller inneholde hint om hvordan du kjente bruden. Deretter skulle hun gjette hvem som gaven var fra. 

Mange i utdrikningslaget hadde jo kjent bruden i flere år siden de var små. Jeg hadde jo ikke kjent henne i så mange år, så måtte lage en egen liten vri på gaven. Men i følge bruden var det jo ingen tvil hvem den var fra 😊🥰


Boksen ble pyntet innvendig med hvit tyll akkuratt som bryllups kaken. 


Oppi esken lå det to kort. Kortene var dikt på rim skrevet av meg, og omhandlet mitt vennskap til bruden❤


Kortet ble lest opp av bruden selv, før hun fikk gjette hvem gaven var fra.


Kartong og mønsterark var selvfølgelig lik som bryllupskaken.


Rundt på boksen festet tags med stemplene 
"Vennskap"


"Minner".


"Ekteskap".


Pynter boksen med samme type blomster og i samme stil som bryllups kaken. Slik att kaka kan stå oppå denne boksen. 


Brudens navn på toppen!

Slik, det var et langt bilderas av et annerledes bryllupskort, og hyggelig gave til bruden i utdrikningslaget. 

Håper du blir inspirert!

Ha en fin mandag!!

Carpe diem❤

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)