fredag 13. januar 2012

Fra skoeske til fin pengekasse på jobben!

På jobben har vi tidligere brukt flere konvolutter til kaffekasse, tekasse, gavekasse, vinlotterikasse osv. Den tid er forbi!!

Hvem har sagt at en skoeske ikke kan brukes om igjen!?

Idèen kom fra en av mine kollegaer som hadde kjøpt sko til barna, hun tok med skoesken tilbake på jobben og lurte på om jeg ikke kunne få noe ut av esken så vi fikk en litt penere pengekasse på jobben!:) Jeg tok utfordringen på strak arm!

Sånn ble resultatet:


Jeg pyntet esken på ganske kort tid egentlig. Hadde jeg tatt meg litt mer tid hadde den nok også blitt finere innvendig, men det fungerer til sitt bruk!



Jeg fant frem litt restekartong igjen!Fargene går igjen i blåtoner:)

"Vestsida Arbeidslag!!"



Lokket på skoesken: På toppen har jeg først brukt en hvit kartong som jeg har stanset ut i kantene med Trumpet flower hjørnepunch. Så tok jeg en blå kartong oppå denne hvite kartongen, og smettet den innunder der jeg stanset ut i hjørnene. I kantene på all hvit kartong har jeg brukt Distress Ink for å få den brente looken.  



Lagde en tag på word som jeg skrev ut på kartong, klippet rundt med mønstersaks, Distress Ink i kantene og pyntet med blomster!Ikke mer som skal til:) I kanten på lokket, som du ser på venstre side i bildet ovenfor har jeg limt på hvit papirtråd for å skjule kantene litt.



På kantene på lokket brukte jeg blåblomstrete mønsterark.



Kantene på selve esken brukte jeg både det samme blåblomstrete mønsterarket og hvit kartong, dette fordi jeg hadde ikke nok av bare den ene kartongen!Bruker man rester så bruker man rester.



På kanten på esken pyntet jeg videre med hvitt bånd, og limte på blomster. Blomstene har jeg tusjet med Promarker.



Her en side på esken der jeg har brukt hvit kartong.



Skoesken ferdig pyntet og kan brukes til formålet!

Oppi esken delte jeg inn i flere rom ved å bruke papp jeg hadde liggende. Selve skoesken var gul innvendig, men tok meg ikke tid til å pynte med mønsterark inne i esken, ikke hadde jeg på det tidspunktet mønsterark til det heller!Så, gult er kult eller hva?!:)

Esken fungerer nå som gavekasse, kaffekasse og vinkasse på jobben!Fremdeles med pengene i konvolutter, men alt er da samlet i en fin fin eske!Og ja, esken er gjemt på et lurt sted:)

Fikk du lyst til å lage pengekasse til jobben din!? Ta en gammel skoeske og sett i gang!Klipp og lim:)

- Marit-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)