tirsdag 12. januar 2021

Julekort 2020

 Julekort som julekalender!!

Melkesjokolade 200 g består av 24 biter sjokolade. Dermed ble årets julekort også en julekalender. 2 i 1 😊

Etter jeg begynte med scrapping, få føler jeg det nesten er en synd å ikke lage julekort til jul for å gi til familie og venner. Noen år har jeg vært noenlunde lei etter nærmere 20 hjemmelagde julekort, og sagt; neste år blir det vanlige julekort! Men.... Så kommer jula året etter,  og neida, må lage hjemmelagde!


Årets julekort ble som sagt 2 i 1, julekort og julekalender i ett. Ideen fikk jeg av å Google litt.  Mulig jeg får til å lage en egen mal/tutorial etterhvert!


Inni lokket med teksten;

"En julekalender, en sjokolade. 
Sjokoladen består av 24 biter. 
Ett godt øyeblikk, og en liten smak av lykke hver dag. 
24 øyeblikk av lykke, del gjerne med en venn
fordi lykken vokser når vi deler den. "


Jeg kjøper alt av kartong og mønsterark på lokal hobby butikk. På et julekort er det fint å kombinere kanskje 2-3 forskjellige mønsterark. 


Kanten på lokket har jeg fått ved å bruke en border punch med hjerter. 


På fremsiden har jeg pyntet med egne lagde tags med stempelet "god og varm juleklem". Husker ikke helt hvilket merke stempelet er. 


Også en tag med stempelet "Må julen bli fantastisk.". 

Pyntet ellers enkelt med noen gull perler, små nisser og røde vatthjerter. I kantene bruker jeg ofte distress ink, her mørkebrun for å sverte kantene. På denne måten får du brente kanter effekt. 


14 julekort/julekalendere og julekalenderen til bestemor som jeg viste i forrige innlegg. Hvor vellykket julekalender var alle steder den kom vites ikke, men fra enkelte fikk jeg følgende melding 5 desember; 
Er visst 9 desember i huset her idag i følge julekalenderen 😂🙈 

Kanskje vil du neste år prøve deg på et julekort og julekalender?

Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)