mandag 26. november 2012

Mitt aller første Bokkort!

Nå er det kjempelenge siden jeg har fått blogget, eller har hatt ork til å blogge. 
Jeg har derimot ikke sluttet å scrappe!!:)
I høst oppdaget jeg enda en ny form for kort å lage, så høstens bursdagskort til familie og venner har blitt

BOK-KORT!!

Her er mitt aller første bok kort;

Tutorial og ide til kortet fant jeg her om du vil ta en titt. Skal prøve å få til min egen tutorial etterhvert. Sier det om mange kort, og har veldig lett for å glemme det for blir så ivrig når jeg lager kort att jeg glemmer å ta bilder underveis:)

Uansett, her kommer en bilderekke av mitt første bok-kort!



Selve "bok" delen av kortet. Egentlig å lage selve denne bok delen som tar tid med kortet, ellers ganske raskt å lage kortet. Inne i bokdelen har jeg tatt med en fin tekst. Teksten er hentet fra et North Star stempel. Men jeg skriver som kjent teksten på word og deretter direkte ut på kartong.



Noen ganger synes jeg det er morsomt å fokusere på framsiden av kortet når jeg skal pynte. På fremsiden av dette kortet brukte jeg en rund "papirserviett" med mønster, hvite fjær, blomster, perler og et stempelmotiv.



For første gang har jeg brukt fjær på mine kort, og det ble skikkelig fint!!
Stempelet er fra Magnolia.



Her ser du kortet fra siden, og ser da bedre hvorfor det kalles bok-kort. 
Bundet sammen boken med rosa bånd.


Bok-kortet stående. På "sidene" i boken har jeg brukt distress ink for å få den brente looken og for å markere "sidene".



Baksiden av kortet.



Håndlaget av meg spesielt for deg!



Hele fremsiden av kortet. 



Til slutt har jeg med to forskjellige bilder av kortet innvendig stående. For å vise effekten av "boken". Kjempemorsomt kort å lage, men som sagt det som tar tiden er å lime sammen "sidene" i boken. Men jo oftere man har laget kortet, jo fortere lærer man seg teknikken og får det til bedre.



Det går jo også an å lage kortet for å gi bort en gave, og gaven kan da legges i selve bokdelen. 
Det er opp til  deg!

Tar helt til slutt med teksten jeg brukte i kortet.
. En tekst som for meg gir veldig mening og som kanskje flere burde la seg merke og tenke litt over. 

Lev hvert minutt, hver time du er til.
Ha gleden i ditt hjerte, la det vises i ditt smil.
Mye blir borte og endres med tiden.
Livet er NÅ og ikke siden.

- Marit -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)