tirsdag 20. september 2011

Mitt aller første veskekort!!!:)


Scrapping er fremdeles like gøy!!
Spesielt når jeg finner meg nye prosjekter:)

Denne gangen skulle jeg ha bursdagskort til en venninne!!
For å lage kortet har jeg fulgt diverse forklaringer og bilder jeg har funnet på nett. Skal prøve å lage en tutorial senere:)

Resultatet ble jeg veldig stolt over :




Siden jeg ikke har noe tutorial, så blir det veldig mye bilder fra alle kanter og bauger:)


Kortet er er lagd med utgangspunktet i en stk kartong som brettes litt spesielt. Vanskelig å forklare uten tutorial, men du ser brettingen lenger ned på bildene.


Håndtaket og lokket på vesken lages separat og limes på. I kanten på lokket har jeg brukt en kjempefin edge puncher. Pyntet med blomster på håndtaket, blomstene er tusjet med promarker.

Sett forfra. Har brukt et mønsterark å pyntet vesken med både innvendig og utvendig.


Edge puncheren jeg har brukt er fra Martha Stewart. I kantene har jeg brukt Distress Ink. Håndtaket festes på forsiden her med borrelås. Dette ser du lenger ned.



Blomstene på håndtaket!! Tusjet med promarker. Veldig dekorativt!!



Åpner kortet under lokket der jeg har festet borrelås, du ser denne såvidt på bildet under hvor kortet er åpnet. Her ser du også hvor spesielt kortet er "flettet" sammen etter brettingen.



Nesten åpent;



Kortet er åpent!:)



Inni, her også pyntet med samme mønsterark som på utsiden.



Bursdagshilsninger:)



Kortet utbrettet, baksiden.



Nydelig rosemønsterark!!:) Her er lokket på vesken.



Inni kortet igjen. I midten selve bursdagshilsningen. Har også pyntet fint med blomster inni kortet:)



Vesken sett bakfra:

Inni kortet når det er sammenbrettet var det plass til bursdagsgaven som var et kjede og øredobber:)
Dette kortet var veldig tidkrevende å lage, men aktagelig mest fordi det var første gang jeg lagde det!!Som regel bruker jeg raskere tid etterhvert som jeg har laget et type kort flere ganger:)

- Marit-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)