onsdag 27. juli 2011

Nok et konfirmasjonskort!

Konfirmasjonskort til jente!!

Er veldig treig til å få ut kortene jeg lager ut på bloggen, men de kommer etterhvert:) Her er et konfirmasjonskort jeg lagde i mai. Og jeg har på forhånd spurt konfirmanten selv om det var greit jeg la ut kortet på bloggen min:)



Tutorial på denne typen kort kan du se om du trykker på denne linken: Tutorial skuffekort

Når vi fikk innbydelse til konfirmasjonen var det en hjemmelaget innbydelse. Det var også bilde av konfirmanten på den. Veldig enkelt og veldig fint!!:) Så jeg overførte fargene og bildet til mitt kort, så det på en måte ble en "lilla" tråd over det hele! Det viste seg jo også at bordene under konfirmasjonen var pyntet etter samme farge:) Gjennomført! Her er bilder av mitt kort:



Brukt lilla kartong i tre forskjellige lilla toner. Samtidig brukt et mønsterark som det stod "konfirmant" på. Her ser du litt av dette. I kantene har jeg brukt distress ink for å få den brente "looken". Her ser du også såvidt hjerte-eyeletsen jeg har brukt der det svarte silkebåndet er tredd igjennom.



Bildet av konfirmanten i gjenbruk fra innbydelsen. Pyntet med fine lilla blomster som er tusjet med lilla Promarker.



Konfirmanten har en smule fotballdilla. Jeg ville prøve å få dette frem i kortet uten at det tok overhånd, og syntes jeg fikk det fint til med å ha fotball knapper som holder håndtaket på skuffen på plass:) Håndtaket ellers er laget med sølvkuler, festet på innsiden av skuffen med tynn ståltråd.



Hele kortet!Her ser du at jeg på sidene har brukt stripete mønsterark, men i samme lillatoner:)



Sett forfra. Her ser du godt den hvite papirhyssingen jeg bruker mellom kartongene.



Skuffen åpen. Nedi skuffen har jeg også brukt det stripete mønsterarket. I tillegg skrevet noen ord:)



Sett fra siden.



"Carpe Diem!, Grip dagen, den er din." Fine ord til en konfirmant!


Så når man åpner kortet på toppen av skuffeesken ser det slik ut:)


Her ser du den fine hjørnepuncheren jeg har brukt. Utrolig hva så lite kan pynte opp mye!!:)


Lykkeønskninger for dagen på den ene siden....


... og et fint sitat som jeg har brukt i tidligere konfirmantkort på den andre siden:)





Og selvsagt til slutt, mitt varemerke, "håndlaget av spesielt for deg".



Det var nok et konfirmasjonskort!Fikk du lyst til å prøve å lage, så gå inn på linken i toppen av innlegget:)

Ønsker alle en fin kveld!!

Jeg har selvsagt brukt min kveld til å scappe!Denne gang et kort med helt ny bretteteknikk og et skjortekort. Bilder og innlegg av dette kommer senere etter bursdags"barna" har fått kortene selv.

Det er ingenting som en kveld med rødvin i glasser og scrappingkveld!:)

- Marit-







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)