lørdag 2. juli 2011

Babysko-bordkort, dåpsvugge og dåpskjolekort!!


 Barnedåp til tantegullet Hannah!!


Den 12.06.11 ble lille Hannah døpt i Ullern kirke, og jeg var stolt tante og fadder:)
Noen uker før dåpen ringte jeg min søster og hørte om hun hadde tenkt å lage bordkort. Fikk til svar at "dæ har je da itte tia tæl!" påfulgt av; "men har du lyst, har du lov":)
Marit setter igang å google, og plutselig kom jeg over søteste bordkortene ever!:) I dette innlegget er bilder av både bordkortene, dåpsvugge og dåpskjolekort!!






Aller først de søte bordkortene!


Jeg fant en mal, veldig enkel sådan inne på en blogg etter å ha googlet. Jeg har bilde av malen her, men du kan også gå inn på denne linken for å finne malen: Kreative sider 



Det jeg gjorde var å kopiere bildet, lagret det på min pc, og skrev malen direkte ut på en kartong. Deretter brukte jeg denne kartongen som mal til resten av skoene:) Det finnes flere forskjellige maler til sånne type bordkort. Både til jente og guttesko, som du finner inne på linken ovenfor.



Det ser da slik ut etter å ha klipt ut etter malen. Limes sammen og "tada" så har du ferdig babysko:)


11 stk med dåpsbarnet :) Jeg valgte å bruke enkel rosa kartong til selve skoen, og rosablomstrete mønsterark som såle både inni og under skoen. Pyntet med blomst på hver sko. Samt lagde "sysøm" med tusj. Brukt forskjellige brads til å feste skoen sammen. For å lime sammen skoen med sålen har jeg brukt tosidig teip.



Skikkelig søte!!



Hannah sin sko:)


I kantene på skoen har jeg brukt Distress Ink, best å påføre dette før skoen settes sammen.






Dåpskjolekort:

Vuggen som kommer nederst i dette innlegget ble faktisk laget ved juletider, så når dåpen nærmet seg så fikk jeg selvsagt lyst til å lage enda et kort da jeg oppdaget malen på dette dåpskjolekortet!
Så det ble faktisk TO dåpskort på Hannah:)



Malen til dette kortet fant jeg også når jeg googlet, link til den her: Kjolekort mal. Malen kopierte jeg over i word og forstørret bildet så det gikk over en side. Skrev deretter direkte ut på kartongen og klipte ut kjolen.
Så var det å pynte etter fantasien:)


"Til deg du barn med myke kinn,
 så klart et blikk og åpent sinn.
To øyne som er fylt av håp.
Til lykke med din barnedåp!!"

Diktet er hentet fra nettsiden http://www.1001sang.no/, og er skrevet av Sidsel Nesse.



Når du løfter opp skjørtet på kjolen ser du inn i kortet, som jeg enkelt pyntet med bilde av dåpsbarnet og dåpsdato.



Tantegullet <3



Dåpsvugge


Denne dåpsvuggen lagde jeg faktisk rundt juletider. Gledet meg stort til å bli tante, og samtidig som jeg da hadde begynt å fått dilla på scrapping måtte jeg prøve et litt større prosjekt:) Resultatet ble denne vuggen.
Mal på selve vuggen finner du på Bodils Hobbyblogg.



Malen er kun selve vuggen. Sengehimmelen har jeg funnet opp og laget selv.



Oppi sengen "pute"  og "dyne" :) Dynen er selve kortet, som du ser lenger ned.



Under sengehimmelen laget jeg en barneuro :)



"Skaftet" til sengehimmelen lagde jeg av et knekt grillspyd (oppfinnsomhet må til!), og surret papirhyssing rundt med lim under. Festet så det hele bak på vuggen i hodeenden. Selve sengehimmelen lagde jeg av gjennomsiktige hvite silkebånd, som jeg festet på vuggen med hvite perler:)



På siden av vuggen har jeg brukt en border puncher:)



Vugge og kort:)



Kortet på fremsiden. Pyntet med nydelige perler og hvite blomster og hvitt bånd.



Inni kortet:)



Et lite fint dikt som passer bra til dåpsdagen!!:)

Til slutt et bilde av det ferdigpyntede dåpsbordet:


Kjempefint ble det!!:)


Bordkortet til Hannah og en av blomsteroppsatsene:) Som min søster lagde selv!!!Og de ble kjempefine:)

Det ble en flott dåpsdag for stor og liten :)

- Marit-

2 kommentarer:

  1. Hei, Hvor kjøpte du matrialene til skoene? De var utrolig fine:-)

    Mvh. Marthe

    SvarSlett
  2. Hei!Beklager sent svar ;) Hatt en scrappepause, og bloggpause over lang tid nå ;) All kartong og pynt jeg har brukt og bruker på de fleste kortene mine kjøper jeg på diverse hobby butikker, alt fra panduro til rene scrapping butikker :) Malen på skoene finner du lenger opp i innlegget. Takk for at du ga lyd fra deg når du er inne på bloggen min :)

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)