søndag 30. januar 2011

Julekortproduksjon 2010

Tilsammen lagde jeg vel oppunder 20 julekort til venner og familie til julen 2010. Selvsagt glemte jeg under produksjonen å ta bilder av de forskjellige kortene mine, men har noen få bilder. Var så travelt opptatt med å lage de, og på det tidspunktet hadde jeg vel heller ingen planer om en blogg! De kortene jeg har bilder av er av de første julekortene jeg lagde, og selv synes jeg de siste jeg lagde ble finest så er litt synd jeg ikke har bilder av de. Starter innlegget med et bilde av meg selv midt i rotet!:)





Julekortproduksjonen fant sted på Skarnes hos min søster, da hun hadde mye fint scrappingutstyr jeg så mitt snitt til å bruke:) Samtidig så er det veldig koselig å sitte å scrappe sammen! Rotete var det rundt oss, men fine kort ble det:)


Dette kortet var det min bestemor som fikk, så da vi var på besøk hos henne sist stod fremdeles julekortet fra oss fremme, så da tok jeg bilder av det. Dette kortet er av typen jeg kaller doble m/ dører. Tar et kartongark på ca. 30 x 30 cm og deler i to. Preger det så ved ca. 7,6 cm fra hver side og bretter inn, også har du dører! På dette kortet brukte jeg rød kartong som grunnkort, mønsterark med litt julefarger. Nissegutten og nissejenta er to stempler som min søster hadde.


Begge stemplene har jeg tusjet/fargelagt med Promarker tusjer. Første gang jeg har brukt Promarker tusjer, men synes det ble ganske fint!Bak nissene har jeg mønsterark med teksten "Gledelig Jul", disse er festet på kortet med 3D limputer for å få en tredimensjonal effekt. Kantene på alle mønsterark delene på kortet har først fått en litt røff og slitt kant laget med Edgecraper, og deretter har jeg brukt Distress Ink på den røffe kanten for å få en gammel eller brent "look".


Inni kortet ble det slik. "En riktig God Jul og et Godt Nytt år" stempel, fra LadyBug. Pynten på innsiden av dørene og julestjernen på kortet er fra Europris.





Baksiden av kortet ganske enkelt pyntet med to stempler, men de gjorde likevel mye ut av seg. På begge stemplene er det brukt blankt embossingpulver for å få en opphøyd effekt på stempelmotivet og dette gir mer liv. "Håndlaget av" stempelet er også fra LadyBug mener jeg. Litt dårlig bilde, men du ser stempelet nærmere her:


Som sagt ble det litt rotete rundt oss når vi holdt på. Noe man ser her:



Da det var så mange kort jeg skulle lage, lagde jeg som regel fire like om gangen, for å få litt fortgang i det. Ble nesten rullebånd produksjon... hehe....



Her ser du et kort under produksjon, men som jeg ikke har bilde av helt ferdig.

Det neste kortet er av de kortene jeg kalte for enkle. Kun bakide og forside, enkelt pyntet:


"God Jul" stempel med Embossing. Denne nissen har jeg også tusjet selv med Promarker tusjer. Baksiden av kortet ble sånn:



Tilsammen ble det en god bunke med både enkle og doble julekort:


Veldig fornøyd med alle sammen! Som dere ser over ble noen laget med både svart og rød kartong som grunnkort m/ både røde og grønne mønsterark som panel inni. Til slutt lagde jeg også noen med blå mønsterark som også ble kjempefine!!

Det var da et lite innblikk i julekortproduksjonen min!

Kanskje DU fikk lyst til å lage julekort til julen 2011!?!?!:)

-Marit-

1 kommentar:

  1. det kule jule korter var SUPER FINT :)
    lykke til vidre da men å lage kort:)
    fra martinee.

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)