søndag 20. oktober 2013

To forskjellige kort av samme kartong!:)


Jeg går ofte for å lage kort av restekartong, ¨
Denne gangen skulle jeg lage
2 års kort til mitt eldste tantebarn og
restene av kartongen ble
 bursdagskort til min mamma!



Kortet til mitt tantebarn ble ett brettekort med dører. Kartongen var spesielt utplukket til hennes kort, men etterhvert fant jeg jo ut at restene måtte jo også brukes og da ble det kort til mamma. 


Kartongen i seg selv utgjør mye, så behøvde ikke pynte mye. På fremsiden lagde jeg tre tags, ett med "Hannah", "Gratulerer" og "2". For å holde kortet lukket lagde jeg en rund sirkel i kartong, som kun er limt fast på ene døren. (Slik at den holder den andre døren nede.)


Brukte turkis kartong som hovedkort da dette passet sammen med fargene i mønsterarkkartongen.
Stemplet Tilda med hjerter og tusjet med promarkere. Har kun brukt halve stempelet da sirkelen ikke var så stor, men ble veldig fint likevel!Brukt distress Ink i kantene. Jeg har alltid brukt brun distress ink, men skal etterhvert prøve meg frem med litt andre farger også.


"To år"
To år som har gått utrolig fort!!


"Gratulerer", skrevet og laget i word.


Brukt litt store og litt små bokstaver i navnet for å få det til å se mer stempelaktig ut.


Her ser dere at ene døren hvor sirkelen er festet er åpnet.
 På baksiden av sirkelen har jeg stemplet laget av stempelet mitt. 


Hele kortet åpnet. Motivet for kartongen var så fint, så måtte lage et kort hvor man fikk brukt hele motivet. 


Håndlaget av tante Marit :) Her ser dere også at jeg under sirkelen har brukt papirserviett, som da sees både på fremsiden og baksiden av kortet.


Mus, fugler, sommerfugler og sopp, alt i sterke farger og om fenger en 2 åring.


Laget også inni kortet en sirkel av kartong limt oppå en papirserviett, med gratulasjonshilsen.


Tantebarnet mitt syntes kortet var veldig fint, så fint at vi satt lenge og lekte og pekte, og spurte hva det og det var, og hun hadde svarene.


På baksiden av kortet ble denne delen av kartongen hvor det sitter en harepus på trehjulssykkel. 

Så over til hvordan en fint kan bruke restekartong til ett kjempefint bursdagskort!


Bursdagskortet til mamma ble ett lyskort.


Grunnkartongen jeg brukte her var rosa kartong. Så brukte jeg restekartongen som panel i kortet. 


På ene siden inni kortet er det lagd en liten "eske" som er fylt med telys. Rundt denne har jeg brukt ett fint blondebånd.

 

I kantene på kortet har jeg brukt en hjerte borderpuncher som jeg bare digger!
Utrolig hvor lite kan gjøre mye :) 


"Glede finner du i hverdagens små øyeblikk"


På venstre side av kortet har jeg laget en lomme, og oppi der lagd en liten tag 
med bursdagshilsen på som man kan dra opp fra lommen.


På fremsiden av kortet har jeg også laget forskjellige tags som jeg har festet med 3D limputer. Mamma hadde bursdag den 21 april, og fant idèen til denne tagsen på en annen blogg, husker desverre ikke hvor akkuratt nå, men knall ide! Lagde også denne som all annen tekst i word. Dere kan tro jeg strevde med å få sirkelen til å komme perfekt rundt riktig dato ;)


Her ser dere nærmere bilde av hjereborderpuncheren min :)



Baksiden av kortet pyntet helt enkelt med laget av stempelet mitt.

Det var to kort av samme kartong!!
Det handler om å kjøpe kun den kartongen du trenger til akkurat det kortet du har planlagt å lage, og blir det rester, så lag et kort hvor du får brukt mesteparten av resten av kartongen.

-Marit-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)