torsdag 20. september 2012

Konfirmasjonskort på bestilling:)

Høst er også konfirmasjonstid!:)

Jeg tar på meg litt bestillinger når jeg føler jeg har tid til det. 
I høst hadde jeg blant annet bestilling på disse to konfirmasjonskortene.

Vær klar for en rekke bilder!

Jeg lagde to helt enkle kort, aller først noen bilder av kortet som var til en gutt:


Kortet ble da i blåtoner. Blå grunnkartong pyntet med blå og hvit rutete mønster kartong.


Stempelet jeg har brukt er fra Magnolia. Pyntet rundt med søte blomster. Har ellers også pyntet med diverse dekorbånd.


Helt enkel bakside på kortet. 


Bestillingen var konfirmasjonskort med pengelomme. 


Laget derfor en skrålomme på ene siden inni kortet. Borden på lommen er laget med en stilig border puncher fra Martha Stewart.


Ord jeg ofte bruker på konfirmasjonskort. Kortet lukket jeg med å bruke borrelås. Enkelt og greit!


Så over til jentekortet, som ble i lillatoner!
Lagde det på samme måten som guttekortet. Når man lager helt enkle kort, så er tipset og gjøre så mye man kan ut av fremsiden på kortet. Jeg har egentlig aldri vært flink til å pynte med masse små forskjellige ting, men jeg prøver:) Og synes ikke det ble så aller verst!


Pyntet med både lilla og rosa blomster. Stempelet er også fra Magnolia. Pyntet også med diverse bånd her. Båndene mine kjøper jeg ofte på Nille og Europris, og litt fra Panduro. 


Inne i kortet. Også her en pengelomme. 


Her har jeg brukt en litt annen puncher på pengelommen. På begge kortene har jeg brukt Distress Ink i kantene på kartongen og mønsterarkene.


Til slutt baksiden av kortet. 


Konfirmasjonskort kan altså lages veldig enkelt!
Så lenge man har en kartong og mønsterark som gjør litt ut av seg, sammen med litt småtteri og pynte med blir det helt nydelig. 

Kanskje lenge til neste konfirmasjon nå, men kanskje det var nok til å gi deg litt inspirasjon til våren kommer?!:)

Ha en fin dag!

-Marit-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)