søndag 15. mai 2011

Fotball kort!

Fotball kort!!!

Har du noen du kjenner som rett og slett har fotball dilla?! Da er dette  en god ide til bursdagskort!

Jeg skulle lage bursdagskort til en gutt som jeg vet er glad i fotball, det er ihvertfall en av hovedinteressene. Så jeg tenkte da, fotball kort!Det må jeg prøve å lage. Som tenkt som gjort, fotball kort ble det:





Her er utgangspunktet mitt:


To stk runde pappplater
1 stk fyrstikkeske av det store slaget
1 mønsterark med fotballer på ene siden og gress på andre siden
1 stk svart kartong
1 stk hvit kartong

Jeg glemte desverre å skrive opp målene på papp-ringene og kartongene. Men det jeg gjorde var å ta utgangspunktet i fyrstikkesken. Pappbitene må være så de dekker denne, og kartongen/mønsterarket som er utenpå pappen kan lages ca 0,5-1 cm bredere enn pappen. Jeg har ingen passer eller noe for å lage sirkler, så jeg brukte den gode gammeldagse metoden med å finne boller i skapet o.l som kunne lage store nok sirkler:)


Fremgangsmåten for å lage et slik kort er den samme som de andre fyrstikkeskekortene jeg har laget. Tutorial på fyrstikkeskekort kan du se her. Man limer kartong/mønsterark utenpå pappbitene. Fester deretter de ferdige platene over og under fyrstikkesken. Sidene på fyrstikkesken kan man pynte med mønsterark. Som håndtak på skuffen brukte jeg selvsagt fotball knapper:)


Bursdagsbarnet fikk penger, som jeg puttet oppi skuffen. Og selve skuffen/bunnen av fyrstikkesken pyntet jeg med mønsterark sånn at det så ut som en fotballbane!


Morsomt kort?Eller hva?:)



Det ble ihvertfall godt mottatt av dette bursdagsbarnet!!

- Marit-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)